woensdag 16 november 2016

Warme col

Eén keer in de maand ga ik naar het Haakcafé in Hoorn. Altijd heel gezellig. Alleen is het dan niet zo handig iets mee te nemen waarbij je veel moet tellen.

Ik ben dus maar eens in de doos met bollen wol gedoken en kwam mooie dikke gemeleerde wol tegen die er al een hele tijd ligt. Hier zou ik wel een lekkere warme col van kunnen maken voor de koude winterdagen.

's Middags maar vast een beginnetje gemaakt, anders doe ik helemaal niets zo'n avond. Ik gebruikte haaknaald 8 en de granietsteek, dus lekker snel een eind op weg.

Ik ben gewoon maar begonnen en zou wel zien waar ik op uit zou komen.

Dit is het geworden.

Zo heeft de col een omslag en is het onderstuk langer waardoor je ook lekker warm blijft als je een jas draagt die niet tot onder de kin sluit.

Hier is de col in drieën gevouwen en draagt het ook heel lekker onder een hoog gesloten jas.

Ik gebruikte maar 2 bollen, heb er nog 1 over. Die komt vast nog wel eens van pas.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk warm en leuk uit! Daar zul je veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk geworden! Je hebt er een slim model van gemaakt. Gaat lekker snel met naald 8, hè :-) nu weer snel terug naar naald 2,5, dat voelt een stuk vertrouwder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleur en de col ziet er lekker warm en behaagelijk uit :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De col is prachtig geworden!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.